اولین کاری که باید قبل از ورود به دنیای دیجیتال بکنید اینه که مطمئن باشید لندینگ پیج خوبی دارید. متاسفانه اکثر شرکتها به این نکته توجه نمیکنن و در نتیجه بازخورد خوبی از تبلیغات دیجیتالشون نمیگیرن. من سعی میکنم در چندتا پست آینده، موارد مهمی که باید رعایت بشه رو توضیح بدم.
پس هدفمون اینه: چگونه بهترین لندینگ پیج رو داشته باشیم؟
مشکل اصلی اینه که از کجا شروع کنیم؟ یه لندینگ پیج (از این به بعد بهش میگیم لندینگ) خوب الزاما لندینگی نیست که خودمون وقتی بهش نگاه میکنیم حال کنیم. نکات بسیار زیاد و ریزی هست که حتما باید تو طراحی رعایت بشه. به دانش زیاد مارکتینگ و روانشناسانهطور نیاز هست. طراحی یه لندینگ خوب نه کار یه گرافیسته و نه کار یه طراح UI. مسئولیتش باید با مدیر مارکتینگ دیجیتال باشه.
متاسفانه هیچ استانداردی برای طراحی لندینگ ایدهآل وجود نداره. اینجوری بگم که استاندارد برای طراحی نیروگاه هستهای وجود داره ولی برای طراحی لندینگ، خیر.
هر لندینگ کال تو اکشن خاصی داره، کاربر خاصی داره و مورد استفاده برای محصول یا سرویس خاصی هست.
با این حال نکاتی هست که لندینگهای با نرخ تبدیل بالا (Conversion Rate) رو از لندینگهای با نرخ تبدیل پایین (از این به بعد CR) متمایز میکنه.
مشخصاً تمام اِلمانها رو کامل نمیشه توضیح داد ولی به قول آقامون سعدی:
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل — و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم
- ۹۶/۰۷/۱۱
سلام..
تبادل لینک انجام میدید